Мариничівський НВК

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 137

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2020 » Квітень » 27

До уваги учнів, батьків та педагогічних працівників!

 

          Асоціація інноваційної та цифрової освіти створила Віртуальну платформу  емоційної підтримки  Моніторингового центру КМДА з протидії COVID-19 (moncentr.eduhub.in.ua).

         Основна мета проекту – можливість безкоштовно отримати індивідуальні консультації від сертифікованих психологів та тренерів-практиків з емоційного інтелекту Освітнього Хабу. Також даний проєкт надає можливість людям безкоштовно отримувати: позитивні емоції, психологічну підтримку та корисні знання під час вимушеного перебування на карантині «в чотирьох стінах». ... Читати далі »

Переглядів: 46 | Додав: Sveta | Дата: 27.04.2020 | Коментарі (0)

Українська мова

  1. Повторити вивчені орфограми про дієслово і виконати завдання:

а) переписати текст, підкреслити форми дієслова (по одному слову)

Спроби зібрати найцінніше з океану слів української мови робилися здавна. З-поміж усіх словників вирізняється «Словник української мови» за редакцією Б. Грінченка. Словник було видано на початку ХХ століття. Він містить близько 70 тисяч слів. Це найвидатніше досягнення українського словникарства, найповніша на свій час видрукувана мовна скарбниця нашого народу. Створивши неперевершене диво, Грінченко зробив вагомий внесок у розвиток рідної мови (За І.Вихованцем).

б) записати у фонетичній транскрипції слова: вирізняється, українського.

в) назвати у кожному рядку зайве слово

  1. Зник, зникати, зникають.
  2. Навчився, навчити, навчатися.
  3. Вимовляючи, вимовивши, вимовляю.
  4. Написаний, написано, пишучий.

2. Виконати завдання:

а) записати слова, вставивши пропущені літери

 Смієт..ся, розумієт..ся, зосереджуєш…ся, підбадьоруєш…ся, шепоч…мо, шука…єш, чист…мо, лет…мо, вел…ш, вч…ите, говор…ш, визволя..те, город…ш, мовч…мо, стереж…ш, брин…ш, пита…мо, сол…ш, відобраз…ш, кол..ш,  пол…ть, сипл…ть.

б) зробити синтаксичний розбір речення

Відома істина: якщо на землі зникає якась одна мова, людство стає набагато біднішим.

Українська література

  1. Опрацювати життєпис Євгенії Ярошинської https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=5049, основні тези записати;  прочитати її повість «Перекинчики».
  2. Опрацювати матеріал про сучасну українську літературу й законспектувати відомості з теорії літератури с. 239-240

 Англійська мова  

Тема: «The Art

Тестування (підсумкова контрольна робота)

Vocabulary -

Лексична розминка

Brainstorming “Art genres”: name different genres of art and explain what they include, e.g. Theatre is an art of acting or performing on the stage.

Speaking -

Work in groups to answer the questions of Ex. 3, p.165. Take turns in asking the questions. Time is limited.

Grammar - Join the sentences using who, which, where or whose.

1. Coffee is a drink. Many people like to drink it in the morning.

2. Liz Brown is giving a talk at our college. She writes children’s books.

3. My sister is moving to Australia. She will work as a nurse there.

4. Mrs. Davis is my next door neighbour. Her son won the lottery.

5. Vanessa is a friend of mine. She is captain of the girl’s football.

6. Maths is a school subject. Many people find it difficult.

Reading

Let’s  read  the  text  about  Rembrandt  and  some of  his  works. Fill  in  the  table (прочитайте текст і заповніть таблицю)

 

Painter

Rembrandt , July  15, 1606-October  4, 1669

Name  of  the  picture

 

Dates

 

Object. Face

 

Background

 

Сolours

 

Rembrandt  van  Rijn ['rembræntvæn  ‘raın]

Rembrandt  and  his  masterpieces

Rembrandt  Harmenszoon  van  Rijn  (July  15, 1606-October  4, 1669) was  a  Dutch  painter  and  etcher. He  is  generally  considered  one  of  the  greatest  painters  and  printmakers  in  European  art  history. His  contributions  to  art  came  in  a  period  that  historians  call  the  Dutch  Golden  Age.

            In  the  “Night  Watch” (Rijksmuseum, Amsterdam) commissioned  by  a  company  of  the  Civil  Guard  of  Amsterdam  for  its  assembly  hall (1642), the  lightning  is  conceived  as  the  element  determining  the  composition  and  structure  of  the  painting. Breaking  with  the  traditional  scheme  of  a  single  or  double  row  of  standing  figures, facing  the  spectator, the  young  artist  has  shown  the  guards  at  a  moment  of  striking  activity, each  making  his  preparations  to  fall  in  at  the  expected  command. Since  the  figures  are  life-size, an  overwhelming  effect  is  produced  by  the  outward  movement  in  wedge-shaped  formation  from  the  dark  doorway. The  composition  is  tilted  to  give  a  three-dimensional  effect. The  group  is  arranged  as  a  triangle  but  the  central  figure  is  projected  toward  the  spectator  and  accentuated  by  being  strongly  lit.

The  contrast  with  the  flanking  groups  and  figures  moving  in  opposite  directions, the  diagonals  furnished  by  standard, muskets, halberds, and  pikes, and  the  distribution  of  colours intensify  the  impression  of  forward  movement  which  centers  in  the  outstretched  right  arm  of  the  captain.

The  “Night  Watch”  is  a  recapitulation  of  the  ideals  of  Rembrandt’s  first  ten  Amsterdam  years, and  is  the  last  painting  in  which  he  strives  for  brilliant  external  effects. From  now  on  he  sets  himself  the  aim  of  recreating  in  visual  terms  the  intangible  essence  of  man, his  inner  life.

            Rembrandt’s  greatest  landscape  etching, the  “Three  Trees” (1643), represents  the  country  after  a  rain  as  the  storm  retreats  before  a  flood  of  sunlight. Trees  are  damp  and  clouds  are  drifting  off; the  sky  behind  the  dark, silhouetted  trees  has  cleared  so  that  the  trees  once  more  cast  shadows. Note  the  breeze  turning  the  branches  and  the  light  along  the  contours  of  the  trees. A  farm  wagon  is  seen  behind  the  trees  on  the  right, and  road  and  shrubbery  at  the  end  of  the  bluff  stand  out  in  full  sunlight. As  we  look  over  the  flat  countryside  the  misty  distance  is  streaked  with  cloud  shadows, producing  a  spectacle  of  light  and  shade  and  transparent  atmosphere. Rembrandt was  also  a  sensitive  designer. The  trees  as  a  group  contribute  to  the  general spatial  effect  would be  lost.

 In  his  masterly  landscape  drawings  he  recalls  to  the  mind’s  eye  the  work  of  the  great  Sung  artists  of  China, by  dispensing  with  all  that  is  not  essential. In  the  expressiveness  and  delicate  balance  of  a  few  magic  strokes  he  creates  a  vibrant, yet quiet  air  and  a  sense  of  distance.

Перевірка засвоєних знань

Class Test

I. Translate the following words:

Захоплювати подих, поглинати, зірка, фонограма, особливі ефекти, субтитри, пейзаж, зворушливий, твердження.

II. Complete the sentences:

  1. …(live) in Kyiv, he was able to see all the ancient monuments.
  2. We went home, …(look) through the documents.
  3. …(go) down the street, the  boy was looking back from time to time.
  4. The president climbed the stage, …(follow) by his family.
  5. As Peter …( loose) the key, he could not enter the house.

III. Translate the following sentences:

  1. Мистецтво формує наш світогляд та збагачує наш внутрішній світ.
  2. Немає нічого кращого ніж мистецтво.
  3. Мистецтво є вічним, а життя – швидкоплинним.
  4. Я думаю, що сенсом цього фільму є любов.
  5. Погляньте на цю картину,намальовану молодим митцем.

IV. Give your opinion on the topic  below

          My favourite film.

Шановні учні 11 класу! Відправляйте, будь ласка, свої виконані письмові роботи для перевірки та виставлення балів на адресу:

1) instagram - natasha_mytskanyuk

або

2) viber – 380971264706

 Фізика

  1. Ланцюгова ядерна реакція поділу ядер Урану. Термоядерні реакції.

Опрацювати §42 с.241 - 247. https://fizikapoburko.blogspot.com/

2. Розв'язування задач. Вправа Вправа 42 (3), с.246. https://fizikapoburko.blogspot.com/

3. Елементарні частинки. https://fizikapoburko.blogspot.com/

Опрацювати §43 с.247 - 250

Астрономія

1. Світ галактик. Активні ядра

галактик. Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й еволюція Всесвіту. Спостережні основи космології.

Опрацювати §28 - 29 с.135 – 148 ... Читати далі »

Переглядів: 45 | Додав: Sveta | Дата: 27.04.2020 | Коментарі (0)

National Cuisine (Unit 4)

  1. Breakfast for an Englishman is generally a ….. meal than they have on the Continent.
  1. bigger;  b) great;  c) not important;  d) more important.
  1. The main meal of the day is called …..
  1. dinner;  b) lunch;  c) high tea;  d) snack.
  1. If dinner is eaten in the evening(about 7 p.m.), the midday meal is called …..(about 1 p.m.).
  1. dinner;  b) lunch;  c)  high tea;  d) snack.
  1. It is well-known that every national ……has got its famous specialties.
  1. tradition;  b) culture;  c) history;  d) cuisine.
  1. The evening meal in Britain goes under various …..
  1. names;  b) forms;  c) colours;  d) music.
  1. The Christmas pudding is always full of ….. .
  1. raisins;  b) nuts;  c) chocolate;  d) surprises.
  1. ….. means to cook something slowly in liquid.
  1. to fry;  b) to slice;  c) to stew;  d) to bake.
  1. Food which is kept very cold is…..
  1. raw;  b) cold;  c) wet;  d) frozen.
  1. This tea is very …... You’ve put too much sugar in it!
  1. sweet;  b) hot;  c) tasty;  d) strong.
  1. People on a diet often try to eat ….. food.
  1. not tasty;  b) low-fat;  c) little;  d) nutritious .
  1. She doesn’t like Mexican food because it is too …..
  1. unhealthy;  b) expensive;  c) spicy;  d) tasty.
  1. We often buy …..food on Fridays – either Chinese or Indian.
  1. takeaway;  b) new;  c) fast;  d) prepared.

Communication Technologies (Unit 5)

  1. It’s a website where a user creates and regularly updates a journal that reflects the views of the writer.
  1. a blog;  b) PC;  c) offline;  d) online.
  1. How can a company offer computer users the opportunity to order and pay for goods and services using their cards on the Internet?
  1. in a shop;  b) through a TV shop;  c) through a bank ;  d) through e-commerce.
  1. A computer is a machine which consists of …..
  1. input and output;  c) many metal components;
  2. hardware and software;  d) screen and printer.
  1. Computers reduce ….. used in an office.
  1. work time;  b) the amount of paper;  c) people’s resource;  d) pleasure.
  1. This device allows the user to select objects on the display screen.
  1. Windows;  b) pointing device;  c) desktop;  d)  HTML.
  1. …. is copying information from a website to your own computer.
  1. downloading;  b) surfing the Net;  c) the Net;  d) e-mail.
  1. One of the most important input devices is the …..
  1. microphone;  b) keyboard;  c) programmed;  d) enter.
  1. Yesterday I switched on the computer and entered my…..
  1. screen;  b) name;  c) phone number;  d) password.
  1. It allows you to search the WWW and look at webpages(e.g. Netscape Navigator or Microsoft Internet Explorer).
  1. e-mail;  b) modem;  c) web browser;  d) phone line.
  1.  It is a secret word you have to type to enter a computer system.
  1. password;  b) username;  c) data;  d) website.
  1. When you are moving from one document or website to another in order to find information you are …..
  1. writing an e-mail;  c) playing online games;
  2. surfing the net;  d) updating your journal.
  1. The potential uses of computers are …..
  1. definite;  b) indefinite;  c) infinite;  d) great.

Is the Earth in Danger? (Unit 6)

  1. What natural disasters are becoming more frequent in Ukraine?
  1. floods and storms;  b) floods and earthquakes;  c)  tsunamis;
  2. tornadoes.
  1. ..… are rain drops that have formed together into ice.
  1. hailstorms;  b)  heat wave;  c) floods;  d) a tsunami.
  1. Some birds and animals are …..because people cut down the trees.
  1. in cages;  b) in forests;   c) in zoos;  d) in danger.
  1. The land has a great role in …..
  1. outer space;  b) cyber space;  c) our life;  d) the books.
  1. Don’t allow anybody to ….. our territory.
  1. protect;  b) occupy;  c) demonstrate;  d) pollute.
  1. ….. is the point in which a volcano is active and releases its power.
  1. a landslide;  b) a volcanic eruption;  c) a blizzard;  d) a draught.
  1. ….. is a severe winter storm condition characterized by low temperatures, strong winds and heavy blowing snow.
  1. a wildfire;  b) a draught;  c) a blizzard;  d) a landslide.
  1. If there is a lot of rain, or very strong winds, ….. can happen.
  1. fires;  b) avalanches;  c) danger;  d) floods.
  1. Every day we use ….. made from wood.
  1. water;  b) paper;  c) air;  d) food.
  1. Our planet suffers from …..
  1. pollution;  b) animals;  c) plants;  d) children.
  1. Every year the Earth loses 20 million acres of tropical….
  1. rainforests;  b) birds;  c) water;  d) rivers.
  1. The future is in our …..
  1. dreams;  b) plans;  c) hands;  d) discussions.

Шановні учні 10 класу! Відправляйте, будь ласка, свої виконані письмові роботи для перевірки та виставлення балів на адресу:

1) instagram - natasha_mytskanyuk

або

2) viber – 380971264706 ... Читати далі »

Переглядів: 35 | Додав: Sveta | Дата: 27.04.2020 | Коментарі (0)

Англійська мова

Тема: «Great Britain  

Тестування (підсумкова контрольна робота)

People and Relationship (Unit 1)

  1. What is the strongest factor that influences our personality?
  1. the date of birth;  b) mood;  c) the position in the family;  d) bringing up.
  1. Who gets maximum attention in the family?
  1. the oldest children;  b) mother;  c) father;  d) pets.
  1. How are the oldest children characterized?
  1. irresponsible;  ) lazy;  c) happy;  d) responsible, bossy, sometimes aggressive.
  1. What are the middle children?
  1. disobedient;  b) independent and competitive;  c) funny;  d) responsible.
  1. What children are sociable and like being with people, often jealous of their brothers and sisters and can be moody?
  1. the only child; c) the middle children;
  2. the oldest children; d) the youngest children.
  1. If a child is the youngest in the family, he or she is…..
  1. very charming, affectionate and quite relaxed;
  2. bossy;  c) moody;  d) selfish.
  1. The only children in the family are…..
  1. sleepy;  b) hard working; c) organized;  d) often spoilt.
  1. What people like giving orders?
  1. charming;  b) disobedient;  c) sensitive;  d) bossy.
  1. Competitive people always …..
  1. want to win;  c) get angry and like fighting;
  2. are people you can trust;  d) want to be successful in life.
  1. Do gossipy children have a lot of friends?
  1. Yes, they do.  b) No, they do not.  c) Sometimes.
  1. Why do some children have so many friends?
  1. They are selfish.  c) They are jealous.
  2. They are envious.  d) They are reliable.
  1. A close friend is someone who…..
  1. is selfish;  b) you are confident in;  c) get angry luckily;  d) like giving orders

Choose the Career (Unit 2)

  1. An accountant …..
  1. works with people;
  2. often gathers financial reports;
  3. is responsible for the safety of documents and files;
  4. never has vacations.
  1. Journalists should …..
  1. follow gossips;  c) participate in debates; 
  2. make reports about weather;  d) inform the society about events.
  1. IT skills are…..
  1. needed for everyone;  c) ability to work with Information Technology;
  2. ability to cook;  d) not actual nowadays.
  1. What business makes money for finding jobs for others?
  1. an employment agency;  c) teacher’s training course;
  2. primary school preparation;  d) advertising office.
  1. A skill to make things using woods is needed to work as …..
  1. a bricklayer;  b) a mechanic;  c) a carpenter;  d) an electrician.
  1. It is an occupation in which special education or training is required.
  1. occupation;  b) profession;  c) trade.
  1. It is a skilled occupation especially in handicraft.
  1. occupation;  b) profession;  c) trade.
  1. People who work for an organization, especially for business are called…..
  1. staff;  b) colleagues;  c) bosses;  d) sellers.
  1. Liza has an  ….. of working as an interpreter for seven years.
  1. application;  b) experience;  c) Master’s Degree;  d) salary.
  1.  After getting a Bachelor’s Degree I’m going ….. for a position of a personnel manager.
  1. to ask;  b) to request;  c) to work;  d) to apply.
  1.  My older brother Denis is a manager. His job is …..
  1. old-fashioned;  b) well-paid;  c) not popular;  d) not necessary.
  1.  My cousin Kelly is an interpreter. She gets a good…..
  1. food;  b) help;  c) attitude;  d) salary.

Why Go to School? (Unit 3)

  1. Knowledge is not just information but the organization and interpretation of information which can be achieved through a good school …
  1. curriculum;  b) system;  c) director;  d) year.
  1. Teamwork and games in class can help students define themselves and the way they relate to …
  1. teachers;  b) others;  c) the head teacher;  d) parents.
  1. Schools,  … the Internet, provide young people with knowledge.
  1. unlike;  b) besides;  c) without;  d) with.
  1. School is the place where students can  … their skills in social relationships.
  1. help;  b) develop;  c) find out;  d) strengthen.
  1. After the home, …. is the main social environment for young people.
  1. dance club;  b) tennis court;  c) a party;  d) school.
  1. While the Internet provides information, schools can provide with …
  1. friends;  b) knowledge;  c) social work;  d) working experience.
  1. … is a person who has finished a university and has a degree.
  1. Master;  b) Bachelor;  c) graduate;  d) Professor.
  1. … is a school paid by the government which gives free education.
  1. primary;  b) state;  c) secondary;  d) boarding.
  1. … is a school for older children from 11 to 18.
  1. primary;  b) state;  c) secondary;  d) boarding.
  1.  … is a non-government school where you have to pay.
  1. comprehensive;  b) compulsory;  c) infant;  d) private.
  1. … is a school for young children from 4-11.
  1. comprehensive;  b) private;  c) infant;  d) primary.
  1. …is a school where pupils live, eat and sleep.
  1. secondary;  b) state;  c) boarding;  d) infant. ... Читати далі »
Переглядів: 32 | Додав: Sveta | Дата: 27.04.2020 | Коментарі (0)

Українська мова

1.Переглянути відео:  https://goo.gl/2OoK0l   https://goo.gl/MU9rmK

Виконати завдання:

а) https://goo.gl/NZAwUj

б) https://goo.gl/sTETvI

в) https://goo.gl/ErtJCw

2. Переглянути  відео https://goo.gl/W5Cyjh

Виконати  завдання:

а) розподілити слова іншомовного походження за правилами правопису: а) з ь; б) з апострофом. Свій вибір обґрунтувати.

Суб/єктивність,бракон/єр,кон/єктура,об/єктив,брил/янт,він/єтка,кон/юнктура,

бул/йон,вол/єр,пап/є,п/єса,дос/є,курт/є,прем/єра,П/єро,гал/ярда,мос/є,порт/єра,

міл/ярд, прес-пап/є.

б) створити рекламу орфографічних правил, заохочуючи учнів до вивчення української мови.

Українська література

  1. Виписати у літературознавчий словник терміни: драма, драматична поема, драма-феєрія і вивчити їх напамять, прочитати драму-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня», опрацювати  матеріал підручника с.221-228.
  2. Виписати у літературознавчий словник терміни: антипод, симбіоз, прагматизм; написати характеристику до образів Килини та матері Лукаша як антиподів головної героїні Мавки, виписати з твору цитати про них; відповісти на запитання, чому саме в образі Лукаша найбільш конкретно розкрито симбіоз високої духовності і буденного прагматизму ( відповідь оформити у зошиті).
  3. Історія України

    1.Вивчити  §37 (с. 205-211).Виписати основні поняття теми.

    Всесвітня історія

    1. Вивчити  §29 (с. 133-144). Заповнити таблицю «Тегеранська конференція».

    Громадянська освіта

    1. Тема «Корупція» (с. 152-155). Написати есе на тему: «Як подолати корупцію в Україні».

    Фізика

  4. Контроль робота за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=707003
  5. або Код доступу 707003, використати цей код, відкривши посилання  join.naurok.ua

    Завдання необхідно виконати до  2 травня 20:00, , до цього часу воно активоване.

  6. Абетка електростатики. . https://fizikapoburko.blogspot.com/
  7. Опрацювати §40 с.234 - 240.

    3. Розв'язування задач. Вправа Вправа 40 (1, 2), с.240. ... Читати далі »

Переглядів: 35 | Додав: Sveta | Дата: 27.04.2020 | Коментарі (0)

Календар

«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Друзі сайту

Путильський відділ освіти

Путильська гімназія