Мариничівський НВК

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 134

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2020 » Квітень » 27 » 11 клас
09:50
11 клас

Українська мова

  1. Повторити вивчені орфограми про дієслово і виконати завдання:

а) переписати текст, підкреслити форми дієслова (по одному слову)

Спроби зібрати найцінніше з океану слів української мови робилися здавна. З-поміж усіх словників вирізняється «Словник української мови» за редакцією Б. Грінченка. Словник було видано на початку ХХ століття. Він містить близько 70 тисяч слів. Це найвидатніше досягнення українського словникарства, найповніша на свій час видрукувана мовна скарбниця нашого народу. Створивши неперевершене диво, Грінченко зробив вагомий внесок у розвиток рідної мови (За І.Вихованцем).

б) записати у фонетичній транскрипції слова: вирізняється, українського.

в) назвати у кожному рядку зайве слово

  1. Зник, зникати, зникають.
  2. Навчився, навчити, навчатися.
  3. Вимовляючи, вимовивши, вимовляю.
  4. Написаний, написано, пишучий.

2. Виконати завдання:

а) записати слова, вставивши пропущені літери

 Смієт..ся, розумієт..ся, зосереджуєш…ся, підбадьоруєш…ся, шепоч…мо, шука…єш, чист…мо, лет…мо, вел…ш, вч…ите, говор…ш, визволя..те, город…ш, мовч…мо, стереж…ш, брин…ш, пита…мо, сол…ш, відобраз…ш, кол..ш,  пол…ть, сипл…ть.

б) зробити синтаксичний розбір речення

Відома істина: якщо на землі зникає якась одна мова, людство стає набагато біднішим.

Українська література

  1. Опрацювати життєпис Євгенії Ярошинської https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=5049, основні тези записати;  прочитати її повість «Перекинчики».
  2. Опрацювати матеріал про сучасну українську літературу й законспектувати відомості з теорії літератури с. 239-240

 Англійська мова  

Тема: «The Art

Тестування (підсумкова контрольна робота)

Vocabulary -

Лексична розминка

Brainstorming “Art genres”: name different genres of art and explain what they include, e.g. Theatre is an art of acting or performing on the stage.

Speaking -

Work in groups to answer the questions of Ex. 3, p.165. Take turns in asking the questions. Time is limited.

Grammar - Join the sentences using who, which, where or whose.

1. Coffee is a drink. Many people like to drink it in the morning.

2. Liz Brown is giving a talk at our college. She writes children’s books.

3. My sister is moving to Australia. She will work as a nurse there.

4. Mrs. Davis is my next door neighbour. Her son won the lottery.

5. Vanessa is a friend of mine. She is captain of the girl’s football.

6. Maths is a school subject. Many people find it difficult.

Reading

Let’s  read  the  text  about  Rembrandt  and  some of  his  works. Fill  in  the  table (прочитайте текст і заповніть таблицю)

 

Painter

Rembrandt , July  15, 1606-October  4, 1669

Name  of  the  picture

 

Dates

 

Object. Face

 

Background

 

Сolours

 

Rembrandt  van  Rijn ['rembræntvæn  ‘raın]

Rembrandt  and  his  masterpieces

Rembrandt  Harmenszoon  van  Rijn  (July  15, 1606-October  4, 1669) was  a  Dutch  painter  and  etcher. He  is  generally  considered  one  of  the  greatest  painters  and  printmakers  in  European  art  history. His  contributions  to  art  came  in  a  period  that  historians  call  the  Dutch  Golden  Age.

            In  the  “Night  Watch” (Rijksmuseum, Amsterdam) commissioned  by  a  company  of  the  Civil  Guard  of  Amsterdam  for  its  assembly  hall (1642), the  lightning  is  conceived  as  the  element  determining  the  composition  and  structure  of  the  painting. Breaking  with  the  traditional  scheme  of  a  single  or  double  row  of  standing  figures, facing  the  spectator, the  young  artist  has  shown  the  guards  at  a  moment  of  striking  activity, each  making  his  preparations  to  fall  in  at  the  expected  command. Since  the  figures  are  life-size, an  overwhelming  effect  is  produced  by  the  outward  movement  in  wedge-shaped  formation  from  the  dark  doorway. The  composition  is  tilted  to  give  a  three-dimensional  effect. The  group  is  arranged  as  a  triangle  but  the  central  figure  is  projected  toward  the  spectator  and  accentuated  by  being  strongly  lit.

The  contrast  with  the  flanking  groups  and  figures  moving  in  opposite  directions, the  diagonals  furnished  by  standard, muskets, halberds, and  pikes, and  the  distribution  of  colours intensify  the  impression  of  forward  movement  which  centers  in  the  outstretched  right  arm  of  the  captain.

The  “Night  Watch”  is  a  recapitulation  of  the  ideals  of  Rembrandt’s  first  ten  Amsterdam  years, and  is  the  last  painting  in  which  he  strives  for  brilliant  external  effects. From  now  on  he  sets  himself  the  aim  of  recreating  in  visual  terms  the  intangible  essence  of  man, his  inner  life.

            Rembrandt’s  greatest  landscape  etching, the  “Three  Trees” (1643), represents  the  country  after  a  rain  as  the  storm  retreats  before  a  flood  of  sunlight. Trees  are  damp  and  clouds  are  drifting  off; the  sky  behind  the  dark, silhouetted  trees  has  cleared  so  that  the  trees  once  more  cast  shadows. Note  the  breeze  turning  the  branches  and  the  light  along  the  contours  of  the  trees. A  farm  wagon  is  seen  behind  the  trees  on  the  right, and  road  and  shrubbery  at  the  end  of  the  bluff  stand  out  in  full  sunlight. As  we  look  over  the  flat  countryside  the  misty  distance  is  streaked  with  cloud  shadows, producing  a  spectacle  of  light  and  shade  and  transparent  atmosphere. Rembrandt was  also  a  sensitive  designer. The  trees  as  a  group  contribute  to  the  general spatial  effect  would be  lost.

 In  his  masterly  landscape  drawings  he  recalls  to  the  mind’s  eye  the  work  of  the  great  Sung  artists  of  China, by  dispensing  with  all  that  is  not  essential. In  the  expressiveness  and  delicate  balance  of  a  few  magic  strokes  he  creates  a  vibrant, yet quiet  air  and  a  sense  of  distance.

Перевірка засвоєних знань

Class Test

I. Translate the following words:

Захоплювати подих, поглинати, зірка, фонограма, особливі ефекти, субтитри, пейзаж, зворушливий, твердження.

II. Complete the sentences:

  1. …(live) in Kyiv, he was able to see all the ancient monuments.
  2. We went home, …(look) through the documents.
  3. …(go) down the street, the  boy was looking back from time to time.
  4. The president climbed the stage, …(follow) by his family.
  5. As Peter …( loose) the key, he could not enter the house.

III. Translate the following sentences:

  1. Мистецтво формує наш світогляд та збагачує наш внутрішній світ.
  2. Немає нічого кращого ніж мистецтво.
  3. Мистецтво є вічним, а життя – швидкоплинним.
  4. Я думаю, що сенсом цього фільму є любов.
  5. Погляньте на цю картину,намальовану молодим митцем.

IV. Give your opinion on the topic  below

          My favourite film.

Шановні учні 11 класу! Відправляйте, будь ласка, свої виконані письмові роботи для перевірки та виставлення балів на адресу:

1) instagram - natasha_mytskanyuk

або

2) viber – 380971264706

 Фізика

  1. Ланцюгова ядерна реакція поділу ядер Урану. Термоядерні реакції.

Опрацювати §42 с.241 - 247. https://fizikapoburko.blogspot.com/

2. Розв'язування задач. Вправа Вправа 42 (3), с.246. https://fizikapoburko.blogspot.com/

3. Елементарні частинки. https://fizikapoburko.blogspot.com/

Опрацювати §43 с.247 - 250

Астрономія

1. Світ галактик. Активні ядра

галактик. Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й еволюція Всесвіту. Спостережні основи космології.

Опрацювати §28 - 29 с.135 – 148

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 40 | Додав: Sveta | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Календар

«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Друзі сайту

Путильський відділ освіти

Путильська гімназія